Eleventh Grade Space
π Neurolinguistic Phrase:
π Date: February 13th - 2024
π TMA: Opposite actions
π©π« Topic: Diagnostic
π Solve the diagnostic in Python.
Print only one page for each one
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date:February 27th - 24
π TMA: Opposite actions
π©π« Topic: Excel and Tables - Employee Salary
π Activity to do : Document - Excel
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date:APRIL 2ND - 24
π TMA: Opposite actions
π©π« Topic: Excel and Tables - Employee Salary
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date:APRIL 16th - 24
π TMA: Opposite Words
π©π« Topic: Team Work
Make a Presentation explaining what you learned about Excel.
ELEVENTH FOLDER ππππππππ
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date:APRIL 23th - 24
π TMA: tongue twister
"A peck of pickled peppers Peter Piper picked."
π©π« Topic: Team Work
Learn about basics HTML languaje. Save all in your Drive Folder.CLICK ON IMAGE:
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date: May 8th - 24
π TMA: tongue twister
"A peck of pickled peppers Peter Piper picked."
π©π« Topic: Team Work
Learn about basics HTML & CSS languajes. Save all in your Drive Folder.
ELEVENTH FOLDER ππππππππ
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
CSS
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date: June 5th - 24
π TMA: tongue twister
"A peck of pickled peppers Peter Piper picked."
π©π« Topic: QUIZ
Learn about basics HTML & CSS languajes. Save all in your Drive Folder.
Quiz - Test About html basic labels, css & visual studio code.
omar.munoz@gimnasiolaspalmas.edu.co ---> correcciΓ³n nota 80 a 100
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date: July 16th - 24
π TMA: Duck, Duck π¦
π©π« Topic: Learnings and criterias.
Learning:
Define the objectives of the STEM project (website), the target users and the topic to be addressed.
Criteria
° Discipline 10%
--> Class Parameters
° Class work 30%
---> Test Of Knowledge home? school?
---> Quiz home? school?
---> In Class: What did you do today? Positive points++
° Homework or independent learning (projects) 30%
---> Workbook, Notebooks.
° Teamwork/collaborative learning 30%
---> STEM - Projects final and advance.
TOPICS:
- Localidad - TEAM #3
- BogotΓ‘ - TEAM #1
- Colombia - TEAM #8
- AmΓ©rica - TEAM #9
- Naciones Unidas - TEAM #10
- OIT - TEAM #4
- PNUMA - TEAM #5
- UNESCO - TEAM #6
- Consejo de Seguridad - TEAM #2
- OMS - TEAM #11
- MAIN SITE - TEAM #7
ELEVENTH FOLDER ππππππππ
Homework
- Learnings & Criterias
- Workbooks
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
π Neurolinguistic Phrase:
π Date: July 23th - 24
π TMA: Duck, Duck π¦
π©π« Topic: Building a website
Use the web page provided by your teacher, to make your own.
Ejemplo del piΓ© de pΓ‘gina del sitio web, usando html y css. Leer detenidamente cada uno de los ejemplos. Revisar cuidadosamente los cΓ³digos tratando de entender que hace cada lΓnea del cΓ³digo.
CSS Margin vs. Padding: What's the Difference?
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ
Control Structures
Parte I (50%)
a) Leer el archivo adjunto:
https://drive.google.com/file/d/1EVvTmsEkA8huwXrP2g0JiBaY4PeBjQqp/view
Cada una de las estructuras (condicionales y bucles), tiene un ejemplo en rectΓ‘ngulo negro.
- IF
- If - Else
- While
- For
b) Replique cada ejemplo y compruebe su funcionamiento por medio de mensajes emergentes "Alert".
*Nota: Si bien los ejemplos usan la instrucciΓ³n "console.log", tambiΓ©n es vΓ‘lido; pero tendrΓ‘n que consultar su funcionamiento (opcional).*
c) Tome captura de pantalla de cada uno de las pruebas de funcionamiento de cada estructura de control y pΓ©guelas en un archivo word como tambiΓ©n el cΓ³digo (sean organizados).
Parte II (50%)
d) Realizar las actividades prΓ‘cticas (Ejercicio 1: Bucle bΓ‘sico, Ejercicio 2: Sumatoria con bucle, Ejercicio 3: Bucle dentro de bucle), del archivo:
https://drive.google.com/file/d/1J4RoGOOcNs58XFvEl2JXfZfD3p5LsKsR/view
e) Tome captura de pantalla de cada uno de las pruebas de funcionamiento de cada ejercicio y pΓ©guelas en el mismo archivo word como tambiΓ©n el cΓ³digo (sean organizados).
*Entregar a travΓ©s de norma como archivo adjunto.
*Los archivos tambiΓ©n estΓ‘n en el blog de Roboticspalmas de grado 11° : https://roboticspalmas.blogspot.com/2024/01/robotics-11.html
πΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎπΎ